Qui som?

QUI SOM I QUÈ FEM

1-La Plataforma Animalista Terres de Lleida és un col.lectiu de persones que representen diferents Associacions,  entitats i grups polítics que tenen com a objectiu primer actuar conjuntament per defensar els drets dels animals, drets  presents en les successives lleis que ha dictat el Parlament de Catalunya. Articles que afecten la ciutadania (art. 12.1, 14.3). Els ajuntaments i Consells Comarcals (art.16.1, 14.2). Sancions i incompliment de la llei (art. 44)

Integrants de la Plataforma:

1-La majoria de Protectores de Lleida ciutat i comarques : Amics dels Animals del Segrià,  Progat, Alternativa Ecologista (Protectora d’Artesa de Lleida) , Procnatur, Protectora Amics dels Animals de la Noguera, Protectora de Tàrrega i Refugi La Segarra.

2-Entitats animalistes:  CIPAC, FAADA

3-Representants i col.laboradors de diferents grups polítics.

OBJECTIUS:

Com a conseqüència del primer objectiu ens proposem:

1-Representar els nostres associats davant de les institucions i administracions en benefici del benestar dels animals de companyia de les Terres de Lleida.

2-Treballar i vetllar, conjuntament amb el Consell comarcal i els diferents Ajuntaments del Segrià pel bon funcionament del CAAC Segrià (Centre d’Atenció d’animals de Companyia) per tal que pugui acollir dignament els animals perduts o abandonats a la comarca i que ha estat creat per a aquesta finalitat amb diner públic.

3-Treballar i Vetllar, conjuntament amb l’Ajuntament de Lleida, pel bon funcionament del CAAC Lleida i recolzar la feina que han endegat les Associacions: Amics dels Animals,  CIPAC i el CAAC  Segrià dels quals reben suport i informació amb la finalitat que també adquireixi els nivells de qualitat desitjables

4-Vetllar perquè es compleixi la normativa municipal de cens i xipatge dels animals de companyia.

5-Vetllar perquè cada municipi disposi d’Ordenança municipal d’animals de companyia

6-Augmentar la consciència ciutadana pel que fa a la tinença responsable.

7-Ens proposem no sols  vetllar pel compliment de la llei, sinó també donar a conèixer i denunciar, si és el cas,  els casos d’incompliment.

ACTIVITATS:

1- Amb el vist-i-plau i el recolzament del consell comarcal i de les diferents alcaldies, sensibilitzar i educar la població amb xerrades, tallers…sobretot a les escoles  de cara a la tinença responsable dels animals de companyia.

2-Informar i recolzar els ajuntaments, si així ens ho demanen,  en el compliment de  la llei pel que fa a cens i xipatge així com en la redacció de l’ Ordenança municipal sobre tinença d’animals de companyia.

3-Donar a conèixer campanyes econòmiques de xipatge i d’esterilització d’animals de companyia per tal d’evitar la proliferació descontrolada que desemboca en l’abandonament.

4-Creació d’un web amb la finalitat de presentar els animals acollits a les diferents protectores i facilitar-ne l’adopció.

5-Connectar el CAAC Segrià amb la resta de protectores de la comarca, així com amb el CAAC Lleida amb l’objectiu de treballar en xarxa i facilitar la cerca i localització per a la possible adopció d’animals de companyia, provinents de protectores.

6-Organitzar a cada població un grup de suport local a l’alcaldia pel que fa al control i localització d’animals perduts o abandonats a la seva població.

7-Fer tallers de preparació del grup local de suport a l’alcaldia perquè pugui actuar amb eficàcia i seguretat.

8-Donar a conèixer actes i activitats de lluïment i tinença responsable per estimular l’estimació i l’admiració cap món dels animals a través del web i facebook.

9-Donar a conèixer a través del facebook  les accions d’incompliment de la llei: abandonaments, maltractes, irresponsabilitats…per tal d’estimular-ne la rectificació.

10-Mediar davant de les administracions públiques quan aquestes o la ciutadania no compleixen la legislació.

En els casos de denúncies per incompliment de la llei tenim el suport de la CIPAC (Comissió Interlocutora de Protectores  d’Animals de Catalunya) així com dels organismes competents en matèria legislativa: DARP i Medi Natural , Agents Rurals etc.

A QUI US HEU D’ADREÇAR PER A CONSULTES I PROPOSTES

-Laia solà T. 630055645

– procnatur@procnatur.org

-Imma Carné T.675970535

-Aleix Ballespí T.620198345

També hi participen en la condició d’adherits a la Plataforma representants de les protectores, entitats i grups polítics esmentats anteriorment:

Charo Mateos ( Amics dels Animals del Segriá), Ana Laviña ( Alternativa Ecologista d’Artesa de Lleida), Imma Carné( Progat), Bàrbara Gómez (Protectora de la Noguera)  , Carme Bergadà (Protectora de Tàrrega), Cristina Gómez Blanco (Refugi La Segarra),  Sònia Sanz  (ICV-EUA), Ricard Pons (PSC), Antoni Postius (CIU).

Poden formar part de la Plataforma totes les persones físiques i jurídiques que , de manera lliure i voluntària, tinguin interès en els seus objectius i activitats.

Altres punts de contacte i informació:

panimalistaterresdelleida@gmail.com

https://www. facebook.com/ Plataforma Animalista Terres de Lleida

FAADA: socresponsable.org (ofertes d’esterilització i xips)

CIPAC. WWW.cipac.cat

logo plataforma

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )